تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در جم

ثبت شرکت در جم

درخصوص ثبت شرکت در شهر جم ابتدا توضیح مختصری جهت آشنایی بیشتر با این شهر خواهیم داد.

شهر جم یکی از شهرهای جنوبی ایران می باشد که در استان بوشهر واقع شده است. و به دلیل وجود بناهای تاریخی و مناطق دیدنی مانند جنگل گلو بردکان ریز، باغ پدری، تنگ حنا و… در آنجا، توجه توریست ها را به خود جلب کرده است. از تولیدات مهم شهر جم می توان به تولید لیمو ترش اشاره نمود، که ۵۷ % از لیمو ترش استان بوشهر را شهر جم تولید می کند.

 

ثبت شرکت در جم

امروزه در تجارت شهر جم یکی از کارهای مهم تاسیس شرکت می باشد. و برای اینکه فعالیت های شرکت گسترش داده شود و شرکت بیشتر از قبل توجه فعالان را به خود جلب کند باید برای ثبت شرکت در جم اقدام نمود و اعتبار شرکت خود را افزایش داد. شرکت هایی که در شهر جم طرفداران زیادی دارند و بین عموم محبوب می باشند شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می باشند که در ادامه هر کدام از آن ها را شرح خواهیم داد.

ثبت شرکت در جم

ثبت شرکت سهامی خاص در جم

در ثبت شرکت سهامی خاص در جم موسسان شرکت کل هزینه و سرمایه ی لازم را برای تاسیس شرکت تامین می کنند. همچنین در حسابی مشخص شده ۳۵% از سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص واریز می شود و بقیه ی سرمایه در تعهد سهام داران باقی می ماند. و باید گواهی بانکی واریز ۳۵% ارائه شود. در ثبت شرکت سهامی خاص در جم اعضای شرکت باید حداقل از سه نفر و دو بازرس تشکیل شود. سرمایه ی اولیه برای ثبت این شرکت ۱۰۰ هزار تومان می باشد، اگرچه می تواند از این مبلغ بیشتر هم باشد. همچنین باید تمام عملیات تغییر سهام شرکت ثبت شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در جم

در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در جم که یک شرکت تجاری می باشد تمام سرمایه ی شرکت در دست مدیر عامل شرکت قرار می گیرد و بقیه ی شرکا به میزان سرمایه ای که برای شرکت گذاشته اند در برابر مسئولیت ها عهده دار تعهد می باشند. همچنین نمی توان برای انتخاب نام شرکت از نام شرکای شرکت استفاده نمود، زیرا در این صورت کل مسئولیت های شرکت برعهده ی آن شخص خواهد بود. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در جم، بر نوشتن عبارت “مسئولیت محدود” در کنار اسم شرکت تاکید می شود. اعضای این نوع شرکت حداقل از دو نفر تشکیل می شود.

مراحل ثبت شرکت در جم

برای ثبت شرکت در جم ابتدا باید در سامانه ثبت شرکت ها به صورت آنلاین ثبت نام نمود. و هنگامی که اطلاعات وارد شده در سامانه ثبت شد، چند روز بعد از طریق سامانه تاییدیه ی نام شرکت به شما اعلام می شود. اگر نامی که انتخاب کرده بودید درست نباشد و تایید نشود باید نام دیگری را برای شرکت انتخاب و در سامانه بنویسیم تا هنگامی که نام وارد شده تایید شود. بعد از اینکه از طرف سامانه نام انتخابی تایید شد باید برگه ی تاییدیه ی نام، مدارک هویت اعضاء و شرکا و گواهی عدم سوء پیشینه را آماده کرده و به اداره ی ثبت شرکت در جم بفرستید.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در جم

  • ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه
  • کپی کارت ملی و شناسنامه ی اعضای شرکت
  • کپی کارت ملی و شناسنامه ی بازرسین شرکت
  • ارائه ی میزان سهام اعضا
  • وجود امضای هر یک از اعضا در برگه ی اظهار نامه

مزایای ثبت شرکت در جم

همه ی ما می توانیم برای خودمان شرکتی را راه اندازی و اداره کنیم.

همچنین می توانیم بدون اینکه شرکت را ثبت کنیم هم در دنیای تجارت به فعالیت خود ادامه دهیم، اما به دلایل مختلفی ثبت شرکت یک انتخاب هوشمندانه و ایمن برای انجام فعالیت ها می باشد. در ابتدای کسب و کار ممکن است ثبت شرکت چندان مهم به نظر نیاید اما اگر می خواهید از مزایای پرداخت مالیات، حفظ سرمایه و گسترش دادن فعالیت هایتان بهره مند گردید باید شرکتتان را به ثبت برسانید. همچنین از دیگر مزایای ثبت شرکت در جم می توان به محافظت از برند، مدیریت نمودن هزینه ها و کسب اعتبار اشاره نمود.

همچنین شما با ثبت شرکت تان می توانید از نام شرکت تان محافظت کنید.

در این صورت هیچ فرد دیگری اجازه نخواهد داشت که شرکتی با نام شرکت شما به ثبت برساند. اگر شما شرکت خود را به ثبت نرسانده باشید و در عین حال شرکت دیگری با نام شما فعالیت داشته باشد، در این صورت مشتریان به شرکتی که به ثبت رسیده اعتماد خواهند کرد. از جهت دیگر شما می توانید با ثبت شرکت از حمایت های قانونی برخوردار شوید. از مزایای دیگر ثبت شرکت می توان به برخورداری از بیمه های تجاری اشاره نمود، یا سرمایه گذاران را جذب کنید زیرا آن ها می دانند مسئول بقای شرکت فقط شما نیستید. همچنین اگر برای شما مشکلی پیش بیاید یا اینکه شما بیمار یا فوت شوید باز هم شرکت به فعالیت خود ادامه می دهد و شخص دیگری می‌ تواند آن را در اختیار بگیرد و اداره کند.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید