تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در جغتای

ثبت شرکت در جغتای

ثبت شرکت در جغتای موضوع مقاله ی امروز ما می باشد که برای آشنایی شما به آن می پردازیم.

شهرستان جغتای به مرکزیت شهر جغتای، یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی می‌باشد که دارای جمعیتی برابر ۴۷۹۲۰ نفر تا  سرشماری سال ۱۳۹۰ است و آثار مهم تاریخی مانند مسجد جامع قارزی , معصوم زاده جغتای , بقعه سلطان سید احمد رضا علوی , بقعه سلطان سید عبدالله , مزار آقا سید حسین , مسجد تاریخی خسروشیر , قلعه کهنه و حاکم‌نشین آزاد وار , قلعه کهنه و قدیمی الله آباد در این شهر واقع شده است که باعث بازدید گردشگران در این شهر شده اند که در نتیجه  رونق کسب و کار و همچنین ثبت شرکت با بازدهی بالاتر از نتایج مهم این شهر محسوب می گردد پس شهر جغتای گزینه ی مناسبی برای ثبت شرکت می باشد.

ثبت شرکت در جغتای

در ابتدای هر کسب و کاری ثبت شرکت شاید لازم نباشد و اهمیت خاصی نداشته باشد اما پس از مدتی پی خواهید برد که برای پرداخت مالیات،حفظ سرمایه و توسعه فعالیت هایتان لازم است تا شرکت تان را به ثبت برسانید در واقع ثبت شرکت برای رسمی کردن فعالیت تان می باشد علاوه بر آن موارد دیگری مانند محافظت از برند، مدیریت هزینه ها و کسب اعتبار از ثبت شرکت به دست خواهد آمد که لازمه هر کسب و کاری به حساب می آیند مزایای ثبت شرکت بسیار زیاد می باشند که برخی از آنها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

افتتاح حساب بانکی تجاری , برخورداری از وام و منابع مالی , کسب اعتماد , معاملات سودمند , سفر تجاری به سایر کشورها و … از مزایا های مهم ثبت هر شرکتی به حساب می آید همچنین ثبت شرکت ها نه تنها برای معرفی و شناسایی است بلکه از نظر قانون و حاکمیت اجتماع به منظور کسب وجود قانونی است.به طوری که پیش از ثبت اعتبار وجود مشخص قانونی را ندارد. همچنین تمام قراردادهای بین شرکت ها رسمی خواهد بود و شرکت می تواند منشاء آثار و اعمال و مصدر معاملات و روابط مالی و اقتصادی بشود و مهمترین گزینه یعنی اعتماد مشتریان را به راحتی به دست خواهید آورد که باعث سودآوری وسیعتر برای شرکت شما خواهد شد.

انواع شرکت ها:

شرکت‌های قابل ثبت، شامل شرکت‌های مدنی و شرکت‌های تجاری می‌شوند.

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند که شما بسته به نوع فعالیت تان می توانید آنها را انتخاب کنید و به ثبت برسانید به صورت کلی شرکت های تجاری به هفت دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • شرکت سهامی عام

نوعی شرکت بازرگانی می باشد که که سرمایه کلی این شرکت بین چند نفر تقسیم میشود.

سهامدارهای آن مردم هستند که تعداد سهامداران آن نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت هر سهام دار را برحسب سهام او در شرکت تعیین می نمایند و نام شرکت بدون فاصله در تمامی اوراق و اطلاعیه ها لازم است که نوشته شود.

  • شرکت سهامی خاص

شرکتی بازرگانی است که امور تجاری انجام نمی دهند.

تمامی سرمایه های آن توسط موسسین تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهامداران از سه نفر کمتر نمی باشد که دارای دو بازرس و یک عضو علی البدل می باشد.

  • شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت نیز تجاری محسوب می شود و بین دو یا نفر تاسیس میگردد.

هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛

فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است و نام شرکت در تمامی مدارک ذکر می شود.

  • شرکت تضامنی

این شرکت تحت نام مخصوص برای کارهای تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می گردد.

اگر قروضی برای شرکت به وجود آید تمام سهامداران وظیفه پرداخت آن به اندازه ی سهام خود را دارند.

 

  • شرکت نسبی

شرکت نسبی نیز تجاری است و بین دو یا چند سهامدار برای امور تجاری تشکیل میشود.

ذکر نام این شرکت در تمام مدارک الزامی است و وظیفه ی افراد را مقدار سهام آنها تعیین خواهد کرد.

 

  • شرکت مختلط سهامی

این شرکت بین تعدادی شریک سهامی و تعدادی شریک ضامن تشکیل می شود.

به گونه ی که تمام قروض و ورشکستگی شرکت به شریک ضامن مربوط خواهد شد چون سرمایه او به صورت سرمایه در نیامده است. در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. و باید نام یکی از شرکا با نام شرکت ذکر شود

  • شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود سهامدار ضامن مسئول کلیه ی قروض است و سهامداران دیگر به اندازه سهام خود قروض را پرداخت می کنند و مانند شرکت مختلط سهامی ذکر نام یک سهامدار همراه شرکت لازم است.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید