تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در بیرجند

ثبت شرکت در بیرجند

امروزه ثبت شرکت در کسب و کار اهمیت بالایی دارد که ما سعی در آشنایی شما با ثبت شرکت در بیرجند داریم وبه نکات مهم در این مقاله می پردازیم.

در مرحله ی اول به اطلاعاتی درباره ی شهر بیرجند می پردازیم تا با اطلاعات مناسب بتوانید شرکت خود را در این شهر ثبت کنید. شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی واقع شده است که از قسمت شمالی به قاینات و از شمال شرق به شهرستان زیرکوه و از قسمت جنوبی به شهرستان خوسف محدود می باشد و دارای جمعیتی معادل ۲۳۰۴۸۷ نفر تا سال ۱۳۹۰ است و پرجمعیت ترین شهر استان خراسان جنوبی محسوب می شود که دارای زبان فارسی هستند. شهر بیرجند به دلیل داشتن محصولاتی مانند زعفران , زرشک و عناب اهمیت زیادی در صنعت ایران دارد همچنین با داشتن محصولات دستی دارای توریست های زیادی می باشد که تاثیر زیادی در کسب و کار شما خواهد داشت.

ثبت شرکت در بیرجند

می توان گفت که ثبت شرکت قراردادی تجاری می باشد که بین افراد و شرکت ها بسته می شود تا سرمایه و توانایی خود را مطابق قانون برای کسب بازدهی بهتر بگذارند. ثبت شرکت می تواند به دو صورت تجاری و غیر تجاری صورت بگیرد در واقه بهترین روش برای به دست آوردن سود بالا و کسب و کار عالی و رسیدن به اهداف بالاتر ثبت یک شرکت می باشد که متناسب با کارتان است برای ثبت یک شرکت لازم است شهر مود نظرتان را انتخاب نمایید و روند حقوقی و قانونی لازم را طی کنید که ما در این مقاله به مراحل و اطلاعات لازم برای ثبت شرکت می پردازیم.

انتخاب نام شرکت

در مرحله ی اول باید نامی مناسب برای شرکت تان انتخاب نمایید که مطابق قوانین زیر باشد:

  1. انتخاب یک اسم خاص
  2. قبلا ثبت نشده باشد.
  3. نام مورد نظرتان باید فارسی باشد.
  4. لاتین نباشد
  5. حداقل تعداد سیلاب ها ۳ باشد.

بعد از انتخاب نام مناسب و ارائه آن به اداره ثبت شرکت؛

لازم است تا نوع شرکت را انتخاب کنید نوع شرکت ها به ۷ دسته تقسیم می شوند.

انواع شرکت قابل ثبت در بیرجند

  • شرکت سهامی:

نوعی شرکت بازرگانی می باشد که سرمایه آن به سهام تقسیم می شود.

مسئولیت هر فرد در شرکت بسته به مقدار سهم آن فرد می باشد و تعداد شرکا باید از سه فرد بیشتر باشد. شرکت سهامی خاص به دو نوع تقسیم می شوند که نوع اول شرکت هایی محسوب می شوند که بخشی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست می آورند که شرکت سهامی عام نامیده می شوند . نوع دوم این شرکتها موسسه هایی می باشند که تمامی سرمایه هنگام تاسیس توسط موسسین تامین می گردد که به شرکت سهامی خاص معروف می باشند.

 

  • شرکت تضامنی :

این شرکت نیز تجاری محسوب می شود.

برای تجارت بین دو یا چند نفر ایجاد می گردد . اگر دارایی شرکت برای پرداخت قروض کم باشد باید تمام شرکا در پرداخت قبوض اقدام کنند .

  • شرکت با مسئولیت محدود:

شرکت با مسئولیت محدود از دو نفر شریک تشکیل می شود که هدف آنها انجام کارهای تجاری می باشد که افراد سهم خود را بصورت نقدی و یا غیر نقدی در شرکت برای سود آوری ارائه می دهند و هرکس به اندازه ی سهم خود در پرداخت قبوض نقش دارند .

 

  • شرکت مختلط غیر سهامی:

این شرکت از یک یا چند نفر شریک ضامن یا با مسئولیت محدود تشکیل می شود.

وظیفه شریک ضامن پرداخت کلیه ی قبوضی است که ممکن است برای شرکت پیش بیاید و وظیفه ی شریک با مسئولیت محدود این است که با توجه به سهامی که دارد کارها را انجام دهد که این نوع شرکت بیشتر با شراکت افرادی صورت می گیرد که سرمایه دارند اما با امور تجاری آشنا نیستند با افرادی که سرمایه ندارند اما ایده و آشنایی کافی با امور تجاری دارند.

 

  • شرکت مختلط سهامی :

این شرکت با همکاری یک عده شرکا سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن دایر میگردد و مسئولیت افراد مانند شرکت مختلط غیر سهامی می باشد .

 

  • شرکت نسبی:

شرکت نسبی برای امور تجاری مناسب است که بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و افراد هر چقدر سهام داشته باشند همان مقدار اجازه ی انجام کارها در شرکت را دارند.

 

  • شرکت تعاونی :

این نوع شرکت برای مدت زمان محدودی ایجاد می گردد.

فقط برای رفع احتیاجات مشترک افراد و بهبود وضع مادی و اجتماعی آنها می باشد که انواع مختلفی دارد و شما بسته به نوع فعالیت و موضوع شرکتتان می توانید آن را انتخاب نمایید.

 

مجوز ثبت شرکت در بیرجند

مشخص کردن موضوع شرکت بسیار مهم است چرا که نشان دهنده ی هدف و هویت شرکت شما می باشد و بعد از تعیین موضوع فعالیت مشخص می شود که شما می توانید شرکتتان را ثبت کنید یا خیر , که موضوعات شرکت به دسته تقسیم میگردد:

۱) موضوعات غیر قابل ثبت و فعالیت

۲) موضوعات که نیاز به مجوز دارند

۳)موضوعاتی که به راحتی ثبت می شوند.

هزینه و زمان برای ثبت شرکت در بیرجند:

زمان لازم برای ثبت شرکت در بیرجند بسته به نوع شرکت و پرونده ها متغیراست اما بین ۱۵ الی ۳۰ روز طول خواهد کشید و اما هزینه هر شرکت بستگی به میزان سرمایه , تعداد شرکا , محل شرکت و نوع شرکت و موضوع فعالیت شرکت تان دارد و بعد از تعیین موارد فوق میتوانی هزینه ی نسبی برای ثبت شرکت تان را به دست آورید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید