تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در بجستان

ثبت شرکت در بجستان

ثبت شرکت در بجستان موضوع مقاله ی امروز ما می باشد.

ابتدا به معرفی شهر بجستان می پردازیم تا با این شهر آشنایی پیدا نمایید.

شهر بجستان یکی از شهرهای استان خراسان رضویی به حساب می آید و بخش مرکزی می باشد که دارای سه اسم بجستان بوژستان , بغستان و شهر ایزد است و جمعیتی برابر ۱۱۷۴۱ نفر تا سرشماری سال ۱۳۹۵ را دارا است بجستان از شهرهای مقدس زرتشتیان است و با داشتن آثار تاریخی مانند مسجد جامع بجستان , پل یونسی , آرامگاه زین آباد , مسجد جامع مرندیز و … از جمله شهر های مهم برای ثبت شرکت محسوب می شود.

ثبت شرکت در بجستان

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت به معنی مشارکت دو یا چند نفر برای رسیدن به اهداف مشترک و ادغام سرمایه ها برای به دست آوردن سهام های وسیع تر و بزرگ تر می باشد. ثبت شرکت فواید زیادی دارد مانند : در یک شرکت ثبتی تمام قراردادها و اسنادی که امضاء می شود رسمی می باشد و هیچ کسی حق بی اطلاعی از آن را ندارد و هیچ گونه ایرادی به آن اسناد قابل قبول نیست. امروزه بسیاری از افراد با حقوق ثبت در ارتباط می باشند.

در واقع شرکت توسط دو یا چند نفر تشکیل می شود که اهداف و رویاهای مشترکی دارند و به تنهای توانایی یا سرمایه ی کافی برای ثبت شرکت را ندارند. با ثبت شرکت می‌توان از مزایای بسیاری چون وام بانکی و مجوزهای مخصوص که دریافت آن ها از نهادهای دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف الزامی‌است، بهره مند شد همچنین شما به راحتی اعتماد مشتریان و دیگر شرکت ها را جلب خواهید کرد که باعث بازدهی بیشتر برای هر شرکت و موفق بودن آن خواهد شد.ما قصد داریم در این مقاله به مراحل ثبت یک شرکت در بجستان بپردازیم که این مراحل عبارت اند از:

انتخاب شرکای خود

اولین کار و مهمترین کار انتخاب شریک مناسب در کسب و کار است.

باید به تعداد شریک هایتان دقت کنید.

باید برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر و شرکت‌ سهامی خاص و عام ۳ نفر شریک داشته باشید و انتخاب شریک شما باید از روی اعتماد باشد زیرا شریک ها به اندازه ی سهامشان در شرکت مسئولیت خواهند داشت.

ثبت نام اینترنتی

در مرحله ی اول لازم است تا شما در سامانه اداره ی اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ثبت نام نمایید و بعد از پذیرش سایت فرم را پر نمایید تا ثبت نام شما با موفقیت در سایت این اداره ثبت گردد.

انتخاب نام شرکت

این مرحله را باید در سایت پر نمایید که قسمت نام های درخواستی می باشد.

شما در این قسمت نام های انتخابی خود را بدون ذکر کلمه ی شرکت وارد می کنید نام های انتخابی شما تا عدد قابل قبول میباشد تا یکی از نام ها طبق قانون و مقررات اداره ثبت شرکت مورد تایید قرار گیرد.

 

تعیین موضوع شرکت و مدت آن

مرحله ی بعدی مدت و موضوع شرکت خود را مشخص خواهید کرد.

موضوع شرکت تان را با توجه به نوع فعالیت تان تعیین می کنید که باید قبلا در این باره با شریک های خود به توافق رسیده باشید تا دچار مشکل نشوید  و همچنین مدت زمان کاری این شرکت نیز لازم است مشخص شود .

 

آدرس شرکت

یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت مشخص کردن آدرس محل کار شما و وارد کردن آن در سایت می باشد اما اگر آدرس شرکت تان مشخص نشده است می توانید از آدرس محل زندگیتان تا تعیین آدرس شرکت استفاده نمایید سپس آن را تغییر دهید.

 

تعیین سرمایه شرکت

تعیین سرمایه کلی شرکت نیز لازم است تا در این سامانه ثبت شود همچنین باید سرمایه های هر فرد را نیز مشخص نمایید.

 

وارد کردن نام شرکا

لیست اشخاص برای وارد کردن نام شریک های شما در شرکت می باشد که باید مشخصات کلی آن ها وارد شود و مدارک لازم را در سایت قرار دهید و سمت هر کدام را باید مشخص نمایید تا بر اساس سهم شان مسئولیت خود آنها توسط اداره ثبت شرکت ها تعیین شود.

 

شعب های شرکت

اگر می خواهد شرکت خود را گسترش دهید و شعبه های دیگری را برای آن ثبت کنید لازم است این قسمت را پر کنید برای انتخاب نام شعبه نباید از نام شرکت اصلی و کلمه‌ی «شعبه» استفاده کنید. اگر در حال حاضر قصد ثبت شعبه ندارید میتوانید این قسمت را خالی رها کنید.

 

تکمیل اساسنامه

در این مرحله و با زدن «دریافت متن اساسنامه» فرمی برای شما ظاهر می‌شود که بر اساس اطلاعات وارد شده در قسمت‌های قبلی تکمیل شده است و اگر اشتباهی انجام داده باشید می توانید آن را ویرایش نمایید.

 

تکمیل مدارک ثبت شرکت

یک سری مدارک لازم است تا برای ثبت شرکت آماده کنید که این مدارک عبارت اند از:

  • دو نسخه شرکت‌نامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه تقاضانامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه اساسنامه تکمیل‌شده
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا و مدیران و هیات نظارت
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره و مدیرعامل
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • اصل وکالت‌نامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد
  • ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان

پست کردن مدارک

مرحله ی آخر بعد از پر کردن فرم می باشد.

باید تمام مدارک را آماده کنید تا همه ی شریک ها امضا کنند و برای اداره‌ی ثبت شرکت‌ها در تهران و از طریق پاکت‌های مخصوص ارسال کنید و می‌توانید وضعیت پرونده‌ی خود را از طریق کد رهگیری که در ثبت‌نام اینترنتی به شما اختصاص داده شده است از طریق سامانه پیگیری کنید.

 

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید