تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در اقلید

ثبت شرکت در اقلید

یکی از کارهایی که امروزه به منظور انجام امور تجاری ، تولیدی ، خدماتی و غیره در شهر اقلید اساسی است، ثبت شرکت در اقلید می باشد. با تشکیل شخصیت حقوقی مجموعه افراد در یک قالب منسجم حقوقی فعالیت خود را شروع می کنند تا احتمال هر نوع بی قانونی تا حد ممکن کم شود. داوطلبان ثبت شرکت در اقلید پس از اطلاع از روال و چگونگی انجام امور مربوطه با تشکیل جلسات و مشخص نمودن سمت ها و تنظیم بندهای اساسنامه مراحل موردنیاز برای ثبت شرکت را شروع می کنند. شرکت های قابل ثبت چند نوع هستند که در قانون پیش بینی شده است. به منظور ثبت شرکت در اقلید می توانید تا انتهای مقاله همراه ما باشید و یا با دریافت اطلاعات تکمیلی از متخصصان مؤسسه آگاه ثبت فعالیت خود را شروع نمایید.

روند ثبت شرکت در اقلید

برای انجام امور ثبت شرکت در اقلید نیاز است که فرایند اداری برای دریافت مدارک مربوط با ثبت شرکت انجام شود، این فرایند به صورت زیر است:

تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت در اقلید

دریافت برگه عدم سوپیشینه

تنظیم و تدوین بندهای اساسنامه

تعیین نام مناسب برای شرکت

ثبت نام اولیه در سایت و تدوین اوراق ثبتی

انتخاب نام شرکت

ارسال مدارک به اداره بوسیله پست

بررسی مدارک توسط مسئول سازمان ثبت شرکتها

در صورت بی نقص بودن صدور آگهی ثبت شرکت

تخصیص کد ثبت و شماره ملی برای تقاضای ثبت شرکت در اقلید

ارسال آگهی برای چاپ در روزنامه رسمی کشور

انجام امور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت شناسه اقتصادی

انجام امور تبلیغاتی برای جذب مشتری پس از ثبت شرکت در اقلید

زمان ثبت شرکت در اقلید

مدت زمان لازم به منظور ثبت شرکت در اقلید بعد از تکمیل مدارک و انجام کارهای ثبت نام ها حدودا ۲۰ الی ۲۵ روز زمان لازم است. بنابراین داوطلبان نیاز است با در نظر گرفتن این بازه زمانی کارهای مرتبط خود را انجام دهند. از این رو پیش از آغاز مراحل ثبت شرکت در اقلید از مدت زمان حتمی آن آگاهی داشته باشید.

ثبت شرکت در اقلید به چه مدارکی نیاز دارد؟

برای انجام ثبت شرکت در اقلید نیاز است بسته به موضوع فعالیت و نوع شرکت مدارک و اسناد مرتبط را تهیه نمود. این مدارک به صورت زیر است که نیاز است پیش از اقدامات ضروری برای ثبت شرکت نسبت بدان اطلاع داشت:

مدارک شناسایی همه اعضا و مدیران

برگه عدم سو پیشینه برای مدیران و بازرسین

اگر موضوع فعالیت به مدرک تحصیلی مرتبط نیاز داشت، ارائه مدارک تحصیلی

اگر موضوع فعالیت به جواز مرتبط نیاز داشت، ارائه جواز

ارائه نشانی درست به همراه کدپستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت داوطلبان

برای اطلاع از موضوعات فعالیتی که به مجوز و یا مدارک تحصیلی مرتبط احتیاج دارند می توانید اطلاعات لازم را با تماس با مشاورین آگاه ثبت جویا شوید و با آگاهی کامل اقدام به انجام فرایند ثبت شرکت در اقلید کنید.

اوراق ثبت شرکت در اقلید

بسته به نوع شرکت ها که برای ثبت انتخاب می شود اوراق ثبتی فرق می کند. برای نمونه اوراق ثبتی شرکت های سهامی خاص مانند اساسنامه، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین می باشد و اوراق شرکت های با مسئولیت محدود شامل اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه و صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین است. سایر انواع شرکت ها نیز اوراقی نیاز دارند که تقریباً با این دو نوع شرکت شباهت دارند.

چند نوع ثبت شرکت در اقلید وجود دارد؟

داوطلبان ثبت شرکت باید از انواع شخصیت های حقوقی و مقررات حاکم بر هر نوع از شرکت اطلاع داشته باشند. انواع شرکت قابل ثبت در اقلید به این شرح است:

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی عام

شرکت تضامنی

شرکت نسبی

شرکت مختلط سهامی

شرکت مختل غیر سهامی

شرکت تعاونی

برای دریافت اطلاعات تکمیی نسبت به شرایط هر کدام و مقررات تجارت حاکم بر آن ها با دریافت اطلاعات لازم از مسئولین خبره موسسه آگاه اقدام به ثبت شرکت در اقلید کنید.

مزایای ثبت شرکت

اگر کسب و کار خود را تحت چارچوب شرکت ثبت کنید، دولت و قوانین تجارت از شما پشتیبانی خواهند کرد تا اگر مسئله ای پیش آمد بتوان به راحتی رسیدگی کرد. از جمله دیگر امتیازات ثبت شرکت امکان بستن قرارداد با اشخاص و شرکت ها و نقش داشتن در مناقصات و مزایدات است. با انجام فرایند ثبت شرکت در اقلید مسئولیت و میزان سهام تاسیس کنندگان شرکت بر اساس مدارک قانونی و ثبتی تعیین شده و اگر مشکلی ایجاد شود، می توان رسیدگی کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه مزایای ثبت شرکت می توانید با مسئولین مؤسسه آگاه در تماس باشید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید