تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت برند لباس ورزشی

ثبت برند لباس ورزشی

مجموعه ای از اسم، نماد، نشانه، عبارت و یا ترکیبی از این ها که با قصد برجسته کردن محصول و سرویس خود با محصول و سرویس های دیگر رقبا استفاده می شود. برند کلمه ای است که در رونق و توسعه تجارت و فعالیت شما بسیار اهمیت دارد. پوشاک با فرهنگ و رسوم ما ایرانی ها در ارتباط است و در هر قومی می توان این رسم را به خوبی پیدا کرد. هر قومی لباس منحصربه فرد خود را دارد و هر لباس ایرانی نشانه ای از اصالت و تاریخی کهن از کشور ماست.

یکی از پر استفاده ترین و معتبر ترین بازارهای روز جهان بازار پوشاک و لباس ورزشی است.

همه اشخاص جامعه در هر رشته ورزشی مجبور به استفاده از لباس های متفاوت هستند.

هر ورزشی لباس منحصربه فرد خود را دارد.

قبلا ایران یکی از تولید کنندگان برجسته پوشاک و پارچه در منطقه  محسوب می شد.

پوشاک از جمله محصولات صادراتی کشور به شمار می آمد.

متاسفانه این روزها واردات بسیار این محصول سبب شده تا رقابت زیادی برای ایرانی ها ایجاد شود.

ثبت برند لباس ورزشی

در اکثر کشورهای جهان تولیدکنندگان لباس پیش از اقدام برای تولید پوشاک برند های خود را ثبت می کردند تا در ابتدا جلوی سواستفاده از برند های خود را بگیرند و همچینین بتوانند رقابتی درست داشته باشند. در چند سال پیش تلاش های بسیاری را تولید کنندگان متفاوت داشته اند که بتوانند در رقابت با لباس های خارجی قدمی تاثیرگذار بر دارند. بسیاری از ایرانی ها به دنبال پشتیبانی از محصولات ایرانی خواهان استفاده از لباس های ایرانی می باشند اما باید پذیرفت که ثبت نکردن برندهای مختلف در صنعت لباس، شناسایی این لباس ها را برای مشتریان کار سختی کرده است. افرادی که در حوزه تولید لباس در ایران فعالیت دارند برای رسیدن به موفقیت باید به این مسئله مهم توجه کنند که با ثبت برند تا چه اندازه می توانند در فروش محصولات خود موفق شوند.

 

ثبت برند لباس ورزشی

ثبت برند لباس ورزشی علاوه براینکه باعث شناسایی خوب لباس و پوشاک تولیدی ایرانی و با اصالت در بازار خواهد شد، شما توسط وسیله قدرتمند دسترسی داشته تا توسط آن و با سرمایه گذاری آن قادر باشید بازار خود را گسترش دهید و اگر به موفقیت به محبوبیت و ارزش بیشتر دست یابید و ارزش کار و فعالیت خود را به طور شگفت انگیزی بالا ببرید.

نحوه ثبت برند لباس ورزشی

برند و نشان تجاری معروف در جهان کم نیست، اما هیچ کدام از این علامت های تجاری شبیه به هم نیستند.

از این رو باید برندی را شما طراحی نمایید که مختص خودتان باشد.

اگر کپی یا نمونه برداری کنید به موفقیت نمی رسد اگرچه این نوع برند ها امکان ثبت هم ندارند.

از این رو اولین گام به منظور ثبت برند لباس ورزشی طراحی برندی خاص است.

گام بعدی انتخاب یک مشاور مجرب و قابل اطمینان است.

به این خاطر انتخاب مشاور مهم است که به شما در فرایند ثبت برند بسیار کمک رسان است.

به عنوان مثال برند پیش از ثبت باید بررسی شود که قبلا ثبت نشده باشد تا هزینه بدون هدف انجام نشود.

برند نیز باید مطابق با فرایند و روال خاص خود ثبت شود و هر برندی را نمی توان ثبت کرد.

گام بعدی ثبت نام برند در آدرس اینترنتی سازمان مالکیت معنوی می باشد.

بدین جهت باید قبلا اظهارنامه ثبت برند را هم تهیه نموده و در حین ثبت نام در سامانه آپلود کرد.

در حقیقت این یکی از مسئولیت های مشاوران و متخصصین باتجربه است چرا که به روال قانونی و مشخصات حقوقی این مدل اظهارنامه ها به اندازه کافی تسلط دارند. تقاضای شما توسط مسئولین این سازمان بررسی می شود و اگر شرایط لازم را داشتید (برند شما کپی یا مشابه برندهای دیگر نبود و…) با آن موافقت می شود. گام بعد ارائه اصل مدارک داوطلب ثبت برند لباس ورزشی و خود برند به سازمان مالکیت معنوی است. در انتها باید برند ثبت شود و موضوع آن در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری منتشر شود.

مزایای ثبت برند لباس ورزشی

زمانی که شما به عنوان یک تولید کننده لباس ورزشی، برند خود را ثبت کرده باشید، لباس شما دارای شخصیت و شناسنامه خواهد بود و در مقایسه با دیگر برند های متفاوت برتری دارد و هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از آن را ندارد و درصورت استفاده توسط سایرین، دولت با آن ها برخورد می کند و تبعات سنگینی برای او به همراه دارد. از طرفی در صورت محبوب شدن برند شما با تقاضا های بسیای روبرو می شوید که می خواهند از برند شما روی تولیدات خود استفاده کنند. این شخص های حقیقی و حقوقی برای اینکه از برند شما بهرمند شوند پول خوبی می دهند و شما فقط با یک قرارداد می توانید به درامد جانبی دیگری برسید.

علاوه براین شما می توانید برند خود را براساس قوانین مادرید به ثبت دنیا و بین المللی برسانید.

به این صورت از برند و محبوبیت آن در میان جامعه های دیگر هم استفاده نمایید.

به ویژه درصورتی که در نظر دارید که کسب و کار خود را گسترش داده و به عنوان یک صادر کننده لباس ورزشی عمل کنید. در حقیقت برند لباس ورزشی در ایران هنوز خیلی معمول نیست و اگر این اهمیت برای تولید کنندگان لباس واضح شود اینده بسیار روشنی برای آن ها به همراه داشته باشد. لباس های ایرانی صرفا به علت نداشتن برند چندان موفق نیستند و لباس های خارجی فقط بخاطر اسم و رسم و برندشان به ثروت رسیده اند.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید