تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت برند در شیراز

ثبت برند در شیراز

اگر قصد ثبت برند در شیراز را دارید به شما پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

شیراز مرکز استان فارس و یکی از کلان شهر های ایران است.

طبق آمارگیری های انجام شده جمعیت آن در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۵۶۵۰۰۰ نفر گزارش شده است.

این شهر پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران است که در سال ۱۲۹۶ خورشیدی پس از تهران و تبریز، نهاد شهرداری در آن تاسیس شده است. شیراز به دلیل قرار گرفتن در مسیر های تجاری داخل ایران به جنوب ایران مانند بندر بوشهر، از اهمیت ویژه ای برخوردار است همچنین با توجه به مرکزیت نسبی شیراز در منطقه زاگرس جنوبی و قرار گرفتن آن در یک منطقه نسبتا حاصل خیز، از گذشته های بسیار دور محلی طبیعی برای انجام مبادلات کالا بین کشاورزان و عشایر بوده است.

ثبت برند در شیراز

با توجه به قوانینی که برای شرکت ها وجود دارد، نام شرکت ها بسیار طولانی و چند سیلابی است به همین دلیل داشتن یک برند کوتاه و با معنی برای محصولات و خدمات شرکت، سبب شناخته شدن راحت آن می شود. همچنین از دیگر مزیت های یک برند مناسب این است که به راحتی در ذهن مردم جای می گیرد و تبلیغات آن در رسانه ها، جراید و همچنین تبلیغات دهان به دهان بسیار ساده تر انجام می شود. به همین دلیل است که برند و ثبت برند را رکن اصلی تبلیغات می دانند. همچنین با به ثبت رساندن برند می توان اقدام به دریافت استاندارد، صادرات، اعطای نمایندگی و… کرد.

برند می تواند یک نام تجاری باشد یعنی از یک یا چند واژه با معنا تشکیل شده باشد و یا به صورت علامت تجاری که به آن آرم یا لوگو نیز گفته می شود، باشد. ثبت برند به دو صورت حقیقی و حقوقی انجام می شود. در ثبت برند به صورت حقیقی، صاحبان برند اشخاص حقیقی هستند و ثبت برند حقوقی نیز به این معنی است که مالک برند شرکت ها و موسسات هستند. در ادامه تمامی مدارک مورد نیاز برای انواع ثبت برند در شیراز را نام می بریم.

ثبت برند در شیراز

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در شیراز

 

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  • ارائه کپی برابر اصل مدارک هویتی (کپی شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه ۱ نمونه از برند مورد نظر در اندازه ۶*۶
  • ارائه کپی پروانه کسب متقاضی
  • ارائه کارت بازرگانی در صورتی که قصد دارید برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

  • کپی همه ی مدارک شخص حقوقی (آگهی تاسیس، روزنامه تاسیس و همه تغییرات مربوط به شرکت)
  • ارائه مجوز های مورد نیاز مانند:
    • جواز تاسیس، جواز صنایع، پروانه بهره برداری و همچنین ارائه همه مدارکی که ثابت می کند مدیر عامل و رئیس هیات مدیره مشغول به کار هستند.
  • ارائه مدارک هویتی مدیرعامل (کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کسانی که در شرکت حق امضا دارند.
  • ارائه ۱ نمونه از برند در خواستی در ابعاد ۶*۶
  • داشتن کارت بازرگانی برای کسانی که می خواهند برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانند الزامی است.

مراحل ثبت برند در شیراز

  1. اولین و مهمترین گام در ثبت برند، انتخاب نام، تصویری زیبا و در عین حال با معنا است. نام انتخابی باید با نوع کالا و یا خدماتی که به مشتری ارائه می شود همخوانی داشته باشد و نکته دوم که در انتخاب نام باید به آن توجه شود این است که نام انتخابی باید به گونه ای باشد که در آینده توان مشهور شدن را داشته باشد.
  2. جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در شیراز (به تمامی مدارک مورد نیاز اشاره شد)
  3. در این مرحله شما باید قبل از ثبت برند خود، آن را استعلام کنید.
  4. تکمیل و ارسال اظهار نامه ثبت برند گامی بعدی شما خواهد بود.
  5. بعد از ارسال اظهار نامه ثبت برند، پرونده شما در نوبت و صف بررسی قرار می گیرد.
  6. بعد از دریافت و مطالعه ابلاغیه پذیرش، شما باید با توجه به اطلاعاتی که در ابلاغیه وجود دارد، کپی برابر اصل همه مدارکی که در سایت آپلود کرده اید را با خود به اداره مالکیت معنوی برده و اقدامات لازم را برای تشکیل پرونده فیزیکی انجام دهید.

 

ادامه مراحل ثبت برند در شیراز

بعد از تشکیل پرونده فیزیکی باید هزینه مربوط به انتشار آگهی درخواست ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی را پرداخت کنید. بعد از انتشار آگهی شما، اشخاص ثالث تنها ۳۰ روز فرصت دارند تا اگر اعتراضی نسبت به ثبت برند مورد نظر شما دارند، به صورت قانونی برای طرح اعتراض خود اقدام کنند.

بعد از گذشت ۳۰ روز اگر هیچ گونه اعتراض و ادعایی از طرف اشخاص ثالث نسبت به ثبت برند مورد نظر شما وجود نداشت، در این صورت نوبت به پرداخت هزینه هایی مانند هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم، هزینه انتشار روزنامه رسمی و حق الثبت می رسد.

بعد از طی تمام مراحلی که در فوق ذکر شد، شما باید هر دو روزنامه رسمی را به همراه همه مدارک به صورت حضوری به اداره مالکیت برده و با ارائه رسید خود، برند به ثبت رسیده خود را تحویل بگیرید.

نکته:

مدت اعتبار هر برند به ثبت رسیده ۱۰ سال است. پس از اتمام مدت زمان ۱۰ ساله شما تنها ۶ ماه فرصت دارید که نسبت به تمدید آن اقدام کنید در غیر این صورت برند از مالکیت شما خارج شده و هر کسی که قصد ثبت برند شما را داشته باشد می تواند اقدام به ثبت آن کند.

دیدگاه خود را بنویسید