تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت برند تخمه آفتابگردان

ثبت برند تخمه آفتابگردان

فرایند ثبت برند از جمله ثبت برند تخمه آفتابگردان در اداره مالکیت معنوی که مستقیما زیر نظر نهاد ثبت اسناد و املاک کشور است، انجام می شود. هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند یک یا چندین برند برای خود به ثبت برساند.

ثبت برند باعث می شود تا بتوانیم سرویس ها و کالاهایمان را در جهان از سایر رقبا متمایز نماییم و تولید کننده یا کارفرما به این اطمینان خاطر می رسد که از اسم و برند آن، فرد دیگری نمی تواند سو استفاده نماید زیرا نام و علامت یک تیم، اعتبار معنوی آن به شمار می آید و مخاطبین نیز شمارا با آن اسم و برند می شناسند.

بنابراین یک تولید کننده یا هر فردی که فعالیت اقتصادی داشته باشد باید براساس مقررات تجارت برای کسب و کار خود یک نام منحصر به فرد خاص و یک علامت تجاری برگزیند و آن را در اداره مالکیت معنوی ثبت کند.

 

ثبت برند مواد غذایی

برای راحتی در انتخاب برند متناسب با مواد غذایی گوناگون، این مواد به دسته‌بندی‌های معین تقسیم شده‌اند. برای ثبت برند مواد غذایی ابتدا باید بدانید که مواد غذایی موردنظر شما در چه گروهی قرار دارد:

  1. شیر و لبنیات
  2. گوشت و حبوبات و خشکبار
  3. میوه ها و سبزیجات
  4. نان و غلات
  5. میوه و سبزیجات

پس تا اینجای مقاله ثبت برند تخمه آفتابگردان متوجه شدید که تخمه آفتابگردان در چه گروهی از مواد غذایی قرار دارد.

شرایط ثبت برند تخمه آفتابگردان

برند مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبت ارائه می شود یا برند مشابه آن، نباید قبلا ثبت شده باشد.

از ویژگی های نشان تجاری، نو بودن آن است. یعنی برند باید همراه با طراحی و ظرایف شکلی باشد و نباید فقط علامت های پیش پا افتاده ای باشد.

برند علاوه بر اینکه باید با دیگر برندها فرق داشته باشد، بایستی با نوع و جنس محصول نیز مرتبط باشد.

برند باید صداقت و وضوح داشته باشد و در آن عناوین عام و گمراه کننده به کار گرفته نشده باشد.

ثبت برند تخمه آفتابگردان

نحوه ثبت برند تخمه آفتابگردان

یکی از نیازهای قانونی و حقوقی در زمینه صنعت مواد غذایی، ثبت برند مواد غذایی است. از اساسی ترین و مهم ترین نیاز انسان ها محصولات غذایی می باشد، به همین دلیل بازار مربوط به مواد خوراکی رونق بیشتری دارد و نسبت به دیگر نیازها فعال تر است. برای ثبت برند ابتدا شما باید یک اسم مرتبط با خشکبار و تخمه آفتابگردان انتخاب کنید.

 

شاخصه های برند خوب

  • در حد امکان تک سیلابی باشد.
  • از عناوین ساده و منحصربه فرد استفاده شود.
  • تقریبا با زمینه فعالیت شما ارتباط داشته باشد.
  • به برند های دیگر شباهت نداشته باشد.
  • جامعه هدف را به چالش بکشد.
  • ریشه فارسی داشته باشد.
  • با موازین اسلامی مغایرت نداشته باشد.
  • عناوین عام نداشته باشد.

نکته: اسم انتخابی باید در فرهنگستان لغت دارای معنی باشد در غیراینصورت برای ثبت آن باید کارت بازرگانی داشته باشید.

 چگونگی ثبت برند مواد غذایی

در حقیقت شرکت هایی که فعالیت آن ها در اساسنامه خود، تولید و توزیع و یا خدمات مرتبط با مواد غذایی باشد، علاوه بر اخذ مجوز فعالیت از نهاد غذا و دارو، در حین فعالیت نیز باید دارای برند و یا نشان تجاری معین و ثبت شده باشند.

تولید مواد خوراکی و فروش و توزیع محصولات غذایی، شغلی پر درآمد و پایدار بوده و هست و به علت درخواست زیاد برای خرید مواد غذایی، تعداد تولیدکنندگان و ارائه دهندگان مواد غذایی بیشتر از هر صنعت دیگری است، بنابراین درخواست به منظور ثبت برند مواد غذایی در طبقات گوناگون بسیار زیاد است و میزان علامات تجاری به ثبت رسیده در این حوزه به علت تراکم مواد بالا، بسیار زیاد و گاها ثبت نشان تجاری یا برند مواد غذایی از جمله ثبت برند تخمه آفتابگردان برای بعضی از داوطلبان، امری پیچیده و مشکل می باشد.

 

چه اشخاصی می توانند ثبت برند انجام دهند؟

هم شخص حقیقی و هم شخص حقوقی که اسنادی مبنی بر تولید-پخش-بسته بندی-تجارت و یا واردات و صادرات محصول) و یا اسنادی برای فعالیت در حوزه خدماتی منحصربه فرد داشته باشد می تواند در همان حوزه درخواست ثبت نام و برند خود را بدهد.

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی

  • یک نسخه از مدارک شناسایی مدیرعامل.
  • جواز کسب یا پروانه بهره برداری
  • آخرین آگهی تغییرات (از تاریخ ثبت آخرین تغییرات نباید بیش از ۲ سال گذشته باشد)
  • آگهی ثبت

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی

  • یک نسخه از مدارک شناسایی
  • جواز کسب یا پروانه بهره برداری

هزینه ثبت برند تخمه آفتابگردان

هزینه ثبت برند متفاوت است به گونه ای که اگر شخصی بخواهد از حروف لاتین استفاده نماید باید برای دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت اقدام نماید که باعث افزایش هزینه ثبت برند می شود.

 هزینه ثبت برند شامل هزینه ثبت اظهارنامه و  انتشار دو سری آگهی روزنامه رسمی است که نسبت به اطلاعات اگهی روزنامه هزینه آن فرق می کند.

 

درمجموع هزینه ثبت برند شامل موارد زیر است:

  • ثبت اظهارنامه و اضافه طبقا
  • هزینه دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت در صورت نیاز
  • هزینه انتشار آگهی های روزنامه رسمی.
  • تمدید ثبت برند و طرح

هزینه تمدید ۱۰ ساله برند یا نشان تجاری دقیقا مثل ثبت برند جدید است اما هزینه انتشار در روزنامه رسمی را ندارد زیرا برای تمدید احتیاج نیست در روزنامه آگهی شود.

در آخر گفته می شود که کارشناسان ما در آگاه ثبت آماده ارائه مشاوره و استعلام کلیه هزینه ها و اطلاعات بالا با تمام جزییات و بروز شده به شما بزرگواران هستند.

دیدگاه خود را بنویسید