تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در کاشان

ثبت شرکت در کاشان

موسسه های تجاری یا شرکت ها می توانند دارای معانی و مفاهیم متفاوتی باشند. همچنین می توانند برای هدف های متعددی نیز تشکیل شده باشند. در فرایند ثبت شرکت در کاشان، شرکت ها در شکل های تجاری نظیر، مؤسسات کار و یا انجمن های کسب وکار و یا بنگاه های تجاری راه اندازی شده و فعالیت می کنند. تمامی نوع های شرکت، فعالیت های تجاری خود را از طریق بستن قرارداد بین افراد حقیقی و افراد حقوقی انجام می دهند. افراد حقیقی در واقع همان صاحبان شرکت ها و افراد حقوقی در واقع مشتریان و مراجعه کنند گان به شرکت هستند.

 

چرا ثبت شرکت؟

مشارکت در شرکت ها با تصمیم گیری های مشترک ممکن است.

شرکت یک واحد بزرگ است که از جزء های کوچک تر تشکیل شده و رشد یافته است.

تشکیل دهنده های یک شرکت، سرمایه گذاران و سهامداران می باشند.

این افراد مبلغی را به عنوان سرمایه ی اولیه به شرکت واگذار می کنند و در طی فعالیت های تجاری سود بری خواهند داشت. شرکت ها موسسات قانونی هستند که زیر نظر و حمایت دولت تشکیل شده و فعالیت می کنند. زمانی که دولت حامی یک موسسه باشد، آن موسسه قابل اعتماد و نهایتا قابل سرمایه گذاری خواهد بود. افراد در جامعه به حمایت های دولت متکی بوده و اعتماد خواهند نمود.

ثبت شرکت در کاشان

انواع ثبت شرکت در کاشان

در حالت کلی و عامیانه، انواع ثبت شرکت در کاشان و شرکت های قابل ثبت در کشور، شامل دو نوع شرکت مدنی و تجاری هستند. شرکت های تجاری آمار بیشترین ثبت در کشور را داشته و از محبوبیت خوبی برخوردار است.

ثبت شرکت در کاشان از نوع شرکت های مدنی

شرکت های مدنی، شرکت هایی می باشند که فعالیت هایی مستقل دارند.

این شرکت ها با بستن قراردادی برای سرمایه‌گذاری بین شریک ها همراه است که با هدف داشتن سود یکسان انجام می گیرند. البته یکسان بودن در سود و زیان از مشخصه های این شرکت ها است. شرکت های مدنی به فعالیت های غیرتجاری پرداخته و در دفاتر ثبت عادی به صورت رسمی شناخته خواهند شد.

شرکت های مدنی دارای دو نوع هستند:

  • شرکت های انتفاعی
  • شرکت های غیرانتفاعی

 

ثبت شرکت در کاشان از نوع شرکت های تجاری

شرکت های تجاری، شرکت هایی هستند که بر اساس قرارداد هایی که بین شریک ها بسته می شود فعالیت می کنند.

این افراد مقید به پذیرفتن ضوابط و قوانین تجاری هستند.

فعالیت های تجاری آن ها باید در چارچوب این ضوابط و قوانین باشد.

فعالیت های تجاری در این نوع شرکت ها، منجر به سود از سهام می شود.

شرکت های تجاری با ثبت در اداره ثبت شرکت ها، به رسمیت شناخته می شوند.

 

شرکت‌های تجاری قابل ثبت در کاشان:

  • نوع اول:

شرکت های تجاری شرکت های سهامی هستند، که شامل دو نوع شرکت های سهامی عام و شرکت های سهامی خاص می باشند.

  • نوع دوم:

شرکت های با مسئولیت محدود می باشند، که مناسب برای افراد بی تجربه هستند.

  • نوع سوم:

شرکت های تضامنی یا تضمینی

  • نوع چهارم:

شرکت های مختلط سهامی

  • نوع پنجم:

شرکت های مختلط غیر سهامی

  • نوع ششم:

شرکت های نسبی

  • نوع هفتم:

شرکت های تعاونی تولید و مصرف

مهم ترین مراحل ثبت شرکت در کاشان

تعیین هدف و نوع فعالیت شرکت است، که باید توسط افراد بنیان گذار شرکت پی ریزی و انجام شود. اهداف اعضای شرکت و فعالیت های تجاری اعضای شرکت، میزان مسئولیت های اعضا، پست های اعضا در شرکت و تعداد بنیان گذاران، در تعیین موضوع فعالیت شرکت و به دنباله ی آن تعیین نوع شرکت تاثیر گذار خواهند بود. به خصوص شرکت های سهامی خاص، شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های نسبی و شرکت های تضامنی. ثبت شرکت در کاشان به شدت نیازمند دقت و توجه است.

  • شرکت های سهامی خاص که صرفا به انجام امور تجاری یا غیرتجاری می پردازند، فعالیت خود را با تعداد اعضای ۳ سهام دار، ۲ بازرس و یک عضو علی البدل شروع می کنند.
  • شرکت های سهامی عام که از نوع شرکت های بازرگانی می باشند، با تعیین مقام ها و مسئولیت ها محدود افراد، فعالیت تجاری خود را شروع می کنند.
  • شرکت های با مسئولیت محدود، فعالیت خود را که به ظاهر تجاری نیستند، با تعداد حداقل دو نفر سهام دار، شروع می کنند.
  • شرکت های تضامنی، اگر در امور تجاری هم فعالیت نکنند، باید با برند تجاری فعالیت خود را شروع کرده و سهام دارانی به تعداد ۲ نفر داشته باشند.
  • شرکت های نسبی که تعداد اعضای آن‌ ها بیش از دو نفر است، با میزان سهام و سرمایه مشخص اعضا فعالیت های تجاری خود را شروع می کنند.

جمع بندی

در چند دهه ی گذشته،

افراد با توجه به رونق یافتن فعالیت های تجاری و پیچیده شدن دنیای تولید و تجارت، به فکر راه اندازی شرکت های مختلفی مانند شرکت های تولیدی و شرکت های خدماتی افتادند. این نوع شرکت ها نیز باید فعالیت خود را به صورت قانونی ثبت کرده و آغاز کنند. با ثبت شرکت در کاشان، از هر نوعی که باشد، فعالیت تجاری، به شکل قانونی و رسمی ادامه خواهد یافت.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید