تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در تالش

ثبت شرکت در تالش

در این مقاله قصد بررسی ثبت شرکت در تالش را داریم پس برای اطلاع از وضعیت این شهر که آیا ثبت شرکت در تالش می تواند برای شما سود آور باشد یا خیر، ابتدا به بررسی این شهر از لحاظ پیشرفت اقتصادی و اقلیمی می پردازیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تالش که از شهرستان های استان گیلان است به طوالش نیز شهرت دارد. این شهرستان طبق آمار گیری سال ۱۳۹۵ هجری شمسی با جمعیتی بیش از دو میلیون نفر رتبه دوم شهرستان پرجمعیت استان گیلان را به خود اختصاص داده است. در شهرستان طوالش به دلیل قومیت های مختلفی که وجود دارد، گویش های مختلفی نیز دارند. گویش هایی چون گیلکی، تالشی، آذری و فارسی در بین مردم شهرستان تالش رایج است. جاذبه های اکوتوریستی تالش نقش بسیار مهمی در رشد اقتصاد این شهرستان ایفا می کند. به دلیل وجود جاذبه های گردشگری تالش از اقتصادی قوی برخوردار است و مسلما می تواند نقش به سزایی در سودآوری و موفقیت شرکت شما داشته باشد. با بررسی روش های ثبت شرکت در تالش با ما همراه باشید.

بررسی ثبت شرکت در تالش

یکی از اقداماتی که شما می توانید در راستای پیشرفت امور تجارت و تولیدی خود انجام دهید به ثبت رساندن شرکتتان است حال آنکه شرکت شما در مکانی باشد که از لحاظ اقتصادی در سالهای اخیر رشد چشم گیری داشته است. پس شما هرچه زودتر برای ثبت شرکت خود اقدام کنید بهتر است. ثبت شرکت در تالش می تواند بسیار انتخاب عاقلانه ای برای شما باشد.

انواع ثبت شرکت در تالش به صورت زیر دسته بندی شده است:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی در تالش:

در شرکت های تعاونی تمام سرمایه و یا حداقل ۵۱% از سرمایه های مربوط به شرکت از طریق موسسین در اختیار شرکت قرار می گیرد. و ارگان های دولتی با دادن تسهیلات وام بدون بهره و یا مضاربه ای می توانند به رشد سرمایه این شرکت کمک کنند.

ثبت شرکت سهامی خاص در تالش:

مام سرمایه های شرکت سهامی خاص توسط سهام داران تامین می شود و سهام داران به میزان سهمی که در تاسیس شرکت دارند به همان اندازه نیز در قبال مسئولیت های شرکت مسئول هستند. به این نکته توجه شود که شرکت سهامی خاص باید بعد از نام شرکت  به صورت بدون فاصله و خوانا ذکر شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تالش

  • تعداد شرکا در این شرکت ۲ نفر و یا بیشتر خواهد بود
  • کمترین مبلغ برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۱۰۰۰۰۰۰ ریال است و این مبلغ با توجه به شرایط و رویه کار ها می تواند بیشتر نیز باشد.
  • حدالامکان سعی کنید از نام شریک ها برای نام شرکت استفاده نکنید زیرا با انجام این کار، حکم شریک ضامن در شرکت های تضامنی را دارد و در صورت بروز هر گونه مشکل برای شرکت، او مسئولیت تمام قروض شرکت را بر عهده خواهد داشت.

راه های ثبت شرکت در تالش

  1. جمع آوری مدارک لازم برای ثبت شرکت در تالش
  2. دریافت گواهی عدم سوپیشینه موسسین
  3. اساسنامه شرکت
  4. نام مناسب برای شرکت
  5. ثبت نام در سایت ثبت شرکت تالش و جمع آوری برگه های ثبتی
  6. ارسال مدارک و برگه ها به اداره ثبت شرکت
  7. بررسی دقیق مدارک به وسیله کارشناسان اداره ثبت شرکت ها
  8. در صورت نبود مشکل و کامل بودن مدارک صدور گواهی تاسیس شرکت
  9. شماره ثبت و شناسه ملی
  10. درج آگهی در روزنامه رسمی کشور برای انتشار
  11. انجام کار های مربوط به پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی
  12. انجام کارهای مربوط به تبلیغات اولیه جهت جذب مشتری پس از تاسیس و ثبت شرکت در تالش

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت در تالش

پس از جمع آوری و تکمیل مدارک و انجام کار های مربوط به ثبت شرکت و تحویل آن ها به اداره ثبت شرکت ها، کمتر از یک ماه طول می کشد تا گواهی مربوط به ثبت شرکت در تالش صادر شود. متقاضیان باید قبل از شروع مراحل ثبت شرکت، به طور دقیق از مدت زمان آن اطلاع داشته باشند پس حتما قبل از شروع مراحل اداری ثبت شرکت خود، تحقیقات لازم را انجام دهید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در تالش

متقاضی ثبت شرکت در تالش ابتدا باید نوع شرکت ثبتی خود را انتخاب نموده و سپس به تکمیل و تهیه ی اوراق و مدارک مربوط بپردازد.

  1. تمام مدارک هویتی سهام داران شرکت و اعضای هیئت مدیره
  2. دریافت و تحویل گواهی سوپیشینه مدیران و بازرسان شرکت
  3. مدرک آخرین مقطع تحصیلی سهام داران برای جاهایی که به مدرک تحصیلی نیاز است.
  4. دریافت مجوز برای مواقعی که ارائه مدرک لازم و ضروری است
  5. آدرس دقیق محل سکونت موسسان و مشخصات کامل آن ها
  6. آدرس دقیق محل تاسیس شرکت

برگه های مربوط به شرکت هنگام ثبت شرکت در تالش

  • با توجه به نوع شرکت ثبتی اوراق مربوط به آن نیز متفاوت است. به برگه های ثبتی مربوط به شرکت سهامی خاص می توان به اساسنامه شرکت، اظهارنامه و همچنین صورت جلسه ی بین موسسان می توان اشاره کرد.
  • از برگه های مربوط به شرکت با مسئولیت محدود، اساسنامه، شرکتنامه، تقاضا نامه و همینطور صورتجلسه ی موسسان را می توان نام برد.
  • اوراق دیگر شرکت ها نیز تفاوت چندانی با شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود ندارد.

مزیت ثبت شرکت در تالش

از مزیت هایی که ثبت شرکت در تالش دارد می توان به بستن قرار داد با افراد حقیقی و حقوقی و همچنین امکان شرکت در مناقصه و مزایده ها که باعث سود آوری بسیار چشم گیری برای شرکت می شود، اشاره کرد. ثبت شرکت امکان درج سهم هر کدام از سهام داران را فراهم می آورد و بر اساس مدارک مربوط به سهم سهامداران در هنگام بروز مشکل امکان پیگیری خواهد داشت و سهامداران هیچ گونه نگرانی در رابطه با مسئولیت هایی که بعد ها ممکن است به روی آن ها تحمیل شود نخواهند داشت.

در این مقاله ثبت شرکت در تالش را از جنبه های گوناگونی بررسی کردیم حال می توانید بسته به شرایطتان نسبت به ثبت یکی از انواع شرکت های ثبتی در تالش اقدام کنید.

دیدگاه خود را بنویسید