تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

در صورتی که تصمیم به تاسیس شرکت سهامی خاص گرفته اید لازم است که برای کسب آمادگی اطلاعاتی در خصوص مراحل ثبت آن داشته باشید. از این رو لازم دانستیم این اطلاعات کاربردی را در اختیار متقاضیان این امر بگذاریم.

قبل از تکمیل مدارک لازم برای ارائه به اداره ثبت شرکت در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص، لازم است که هیئت رئیسه ای تشکیل گردد که شامل رئیس، دو ناظر و یک منشی از بین سهامداران می باشد. رئیس رسمیت جلسه را اعلام می کند و نسبت به تصویب اساسنامه، انتخاب هیئت مدیره و انتخاب ناظران اقدام نموده و ذیل صورت جلسه مصوبات را امضا می کند.

در ابتدا بایستی مدارک لازم را آماده نمود و به قسمت پذیرش مدارک اداره ثبت شرکت مورد نظر ارائه داد. لازم است رسید آن را دریافت کرد و طبق تاریخ تعیین شده برای دریافت نتیجه، به قسمت اعلام نتیجه اداره ثبت مراجعه نمود.

کارشناس مدارک را بررسی می کند و در صورتی که نقصی در مدارک وجود نداشت، از آگهی ثبت پیش نویسی آماده کرده و پس از تایید مسئولین اداره ثبت، آن را تایپ می کند. متقاضی در روز موعد، آن را تحویل گرفته و به بانک مراجعه می کند تا حق الثبت را که در ذیل اظهارنامه، مبلغ آن قید شده، بپردازد.

پس از آن لازم است واحد حسابداری اداره ثبت، فیش پرداختی را ببیند و اظهارنامه را مهر کند.

مدارک به قسمت ثبت دفاتر در اداره ثبت ارجاع می شود. مسئول ثبت دفاتر، آن را در دفتر ثبت می کند و شماره ثبت تعیین می نماید. پس از درج شماره ثبت و عبارت ” ثبت با سند برابر است”، از شخص معرفی شده توسط صاحبان سهام شرکت که یا یکی از ایشان است و یا وکیل رسمی شرکت، امضا گرفته می شود. پس از آن آگهی تایپی لازم است که توسط رئیس اداره امضا شود. یک نسخه از مدارک در پرونده شرکت در بایگانی اداره ثبت می ماند و نسخه ای از آن نیز به متقاضی ارائه می شود.

متقاضی نسخه ای از آگهی تاسیس را به روابط عمومی اداره می دهد تا در روزنامه درج گردد.

تماس با مشاورین موسسه آگاه ثبت به شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ می تواند بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی شما باشد، مشاوره کاملی در این خصوص در اختیار شما بگذارند و شما امورات مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را به کارشناسان مجرب این موسسه سپرده و صرف مدت کوتاهی شماره ثبت درخواستی را اخذ نمایید.

آیا داشتن یک شرکت، همیشه می تواند اعتبار را برای صاحبان آن به همراه داشته باشد؟

متاسفانه یکی از فاکتور هایی که امروزه به سختی به دست می آید، اعتماد است. این امر در حوزه تجارت با شدت بیشتری رو به رو است ولی در خصوص برخی از افراد وقتی پای نیاز و تقاضای فرد در میان است چاره ای جز این نمی بینند که با چشمان بسته به تبلیغات اعتماد کنند و رفع نیاز نمایند. اما امروزه داشتن یک شرکت می تواند برای افراد در هر حوزه ای که فعالیت دارند، اعتبار بوجود آورد. علت اینکه داشتن یک شرکت به راحتی از متقاضیان جلب اعتماد می کند شاید این است که به ذهن مخاطب این امر را تلقی می کند که حتما از صافی نظر بزرگان و صاحب منصبان گذشته اند که موفق به اخذ شماره ثبت شده اند از همین رو قابل اعتماد می باشند.

این دیدگاه تا حدودی تایید می شود ولی اگر با دقت و تیزبینی بیشتری مورد بررسی قرار گیرد به این می رسیم که لازم است برای انتخاب شرکت جهت معامله و برقراری ارتباطات تجاری به خصوص در حجم سفارشات بزرگ، کمی حساسیت به خرج داده و اعتبار اشخاصی که در آن فعالیت می کنند نیز سنجیده شود. برای اینکه بهتر متوجه عبارات مذکور شوید لازم است به نکات زیر دقت کنید:

از آنجاییکه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی چه ایرانی و چه اتباع خارجی می توانند در یک کشور، شرکت ثبت کنند و برای فعالیت در شرکت نیازی به گواهی عدم سوء پیشینه ندارند پس لازم است از اعتبار و میزان موجه بودن اشخاصی که قصد همکاری با ایشان را دارید مطمئن باشید.

همانطور که گفته شد دارا بودن سوء پیشینه افراد برای ثبت شرکت مانعی ایجاد نمی کند ولی این افراد اجازه ندارند که از اعضای هیئت مدیره و بازرسین باشند و یا مدیر عاملی را به عهده بگیرند و صرفا میتوانند سهام و یا سهم الشرکه داشته باشند.

حتی اتباع خارجه نیز می توانند بدون نیاز به شریکی از ایران، در داخل کشور عزیزمان ایران شرکتی ثبت کنند و مالکیت صد درصد آن را داشته باشند که تنها داشتن گذرنامه (پاسپورت) صاحبان سهام آن شرط است.

موسسه آگاه ثبت به مدد نیروی فنی و کارشناسان و متخصصین حقوقی و مجرب خود می تواند معتبر ترین شرکت ها را برای متقاضیان خود بوجود آورد. پس برای اخذ شماره ثبت می توانید اعتبارتان را از اعتبار حاصل از سابقه بزرگ این موسسه نامی کسب نمایید. با کمک این موسسه می توانید حتی بدون وجود اشخاص حقیقی، از اجتماع چند شرکت، شرکت مستقلی را نیز ثبت کنید.

چگونه به عرصه تجاری بزرگ تر راه یابیم؟

تا زمانی که برای پیشرفت شرکت خود اقدامی نکنید، تنها در پایین ترین سطوح تجارت ممکن است بتوانید معاملاتی انجام دهید که با این روش مشخص نیست تا کی دوام می آورد. اما برای افرادی که اهداف بلند مدت و چشم انداز وسیع تری دارند لازم است که روز به روز برای پیشرفته تر کردن دامنه فعالیتشان هر اقدامی که لازم است برای جلب اعتماد و کسب اعتبار انجام دهند تا بتوانند در بازارهای بزرگ تری وارد شده و به راحتی در سطح معاملات و تجارت های وسیع شرکت کنند و مورد پذیرش مهره های بزرگ این بازار ها قرار گیرند.

یکی از اساسی ترین ابزار های لازم برای راه یافتن به این سطح از تجارت، داشتن گواهینامه های بین المللی معتبر است که یکی از آنها گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ می باشد. با داشتن این گواهینامه شرکت می تواند در مسیری قدم گذارد که مدیریت کیفیت مستمر خود را به تایید در سطح بین المللی رسانده است و پیرو آن کیفیت خدمات و محصولات مورد تجارت خود را برای همیشه تضمین می کند. البته ناگفته نماند که تنها داشتن آن کافی نیست. برای اینکه شرکت بتواند حضور مستمر و همیشگی خود را در عرصه های تجاری بزرگ تثبیت کند لازم است که با به کار گرفتن سیستم مدیریتی کیفیت بر اساس استانداردهای مذکور، دائم در حال ارتقای کیفیت خدمات خود باشد و در رقابت با شرکت های هم پای خود، همیشه در تلاش برای پیشی گرفتن از آنان باشد.

اینکه برند و شرکت شما در همه زمان ها بر سر زبان ها باقی بماند، تلاش و زحمت می خواهد. لازم است در ابتدای کار برای بلند کردن دیوار های کیفیت خدماتتان زحمت چیدن تک تک خشت ها را بکشید تا بتوانید پس از آن با خیال راحت حتی حوزه فعالیتتان را نیز ارتقا دهید و به موجب اعتباری که برند و شرکتتان کسب کرده است، گوی رقابت را از سایر شرکت ها نیز بربایید.

موسسه آگاه ثبت در تمامی لحظات پا به پای شما برای گسترده تر کردن جامعه هدفی که مورد پوشش شماست حرکت می کند. با کمک حرفه و تجربه بی نظیر کارشناسان مجرب این موسسه، اعتبار شرکت خود را روز به روز بیشتر کرده و لذت بزرگ تر شدن در میان سایر رقبا را بچشید.

با آگاه ثبت کلیه امور مربوط به تجارت خود را اغاز نمایید. اعتماد شما بزرگترین آرزوی ماست.

دیدگاه خود را بنویسید