تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

شرکت چیست-تعریف شرکت

شرکت چیست-تعریف شرکت

شرکت چیست-تعریف شرکت

عده ای هستند که یک شیء واحدی دارند و می توانند به وسیله آن به سود و رشد اقتصادی برسند و یا به عبارتی به واسطه آن کالا وارد تجارت های بزرگ و کوچک شوند، اما اطلاعاتی در خصوص مسیر درست این راه ندارند.

پایه ای ترین مرحله ورود به جریان اقتصادی و تجارت، تاسیس یک شرکت برای معرفی آن کالا و عرضه آن می باشد. شرکت را می توان به صورت های متعددی تعریف کرد که یکی از اصولی ترین و واضح ترین مشخصه ی آن برای تعریف این است: ” چند نفر جمع می شوند و بین خود قراردادی می بندند که به موجب آن قرارداد، هرکدام سرمایه و کار خود را در یک جا جمع کنند تا به وسیله ی آن، وارد تجارت شده و به سود مشخصی برسند.” برای مثال هر کدام مقدار مشخصی از سرمایه اشان را برای فروش آن کالای مشترک به کار می گیرند و در پایان هر معامله ای طبق سهام، به درصد معینی از سود حاصله نائل می شوند. سایر افراد گروه و درواقع شرکاء از تمام جزئیات مال واحدی که بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند، حق مالکیت دارند.

در کل تاسیس یک شرکت از دو راه صورت می گیرد. در راه اول به صورت اختیاری چند نفر به صورت گروهی داوطلب می شوند که سرمایه گذاری مشترک بر روی یک مال واحد داشته باشند و پیرو آن مشارکت، تصمیم به تاسیس یک شرکت تجاری یا غیر تجاری می زنند. در حالت دوم به این صورت است که چند نفر به دلایلی همچون ارث مجبور به تاسیس یک شرکت و شریک شدن در یک مال واحد می شوند. البته نه به این معنی که حتما باید این کار را بکنند بلکه بهترین حالت برای چنین فرصتی، تاسیس یک شرکت می باشد چرا که ثبت شرکت توسط موسسه آگاه ثبت می تواند برایشان بازدهی و بازخورد مثبتی و بهتری نسبت به حالت عدم تاسیس شرکت داشته باشد. این حالت را که بر پایه توافق شرکاء نمی باشد، حالت قهری می نامند.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

۰۲۱۴۱۸۵۸

دیدگاه خود را بنویسید