تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

مجوز هواپیمایی و گردشگری

مجوز هواپیمایی و گردشگری بر اساس بند های الف، ب و پ ماده یک آیین نامه نظارت بر آژانس های مسافرتی و حمل نقل فرایند صدور انواع مجوز های هواپیمایی به سه گروه تقسیم می شوند:

موسسه آگاه سعی نموده تا سه بند اصلی برای مجوز های آژانس های مسافرتی را برای شما تشریح و در صورت درخواست به انجام برساند.

آژانس های مسافرتی که وظیفه اصلی آن ها ارائه بلیط های خطوط هوایی داخلی و خارجی است و تحت نظر مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و در بند “الف” قرار دارند. لازم به ذکر است که بدانید این دفاتر حق برگزاری تور های مسافرتی را نداشته و  مجاز به عقد قرارداد تور های گردشگری با سایر آژانس های گردشگری نیز نمی باشند.

آژانس های تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری که انواع تور ها را قادر به برگزاری می باشند و رزرو هتل و اخذ ویزا از جمله وظایف آن هاست. البته در برگزار تور برای امر حج و مسیر های سوریه کربلا مجوز ندارند. به اصطلاح به این آژانس ها، دارنده مجوز بند “ب” می گویند.

اما آژانس هایی که مجوز برگزاری تور های زیارتی حج و کربلا را دارند و در برگزاری سایر تور ها معذور می باشند در بند “پ” قرار می گیرند.

اگر تمایل به دریافت مجوز یا مجوز هایی برای آژانس مسافرتی و حمل و نقل خود دارید توجه نمایید که شما می توانید یک مجوز یا هر سه مجوز را به طور همزمان اخذ نمایید که در آن صورت زیر نظر تمامی سازمان ها قرار خواهید گرفت.

شرایط کلی برای متقاضیان صدور مجوز هواپیمایی و گردشگری ارائه محل مناسب برای دفترکار که بین ۴۰ تا ۷۰ متر مربع و کاربری آن اداری و یا تجاری، معرفی مدیر فنی، ارائه نام و نشانی دفتر و ارائه یک تضمین معتبر می باشد. ضمنا ارائه گواهی عدم سوپیشینه کیفری از دفاتر پلیس+۱۰ نیز الزامیست.

متقاضی صدور مجوز هواپیمایی و گردشگری بایستی حتما دارای مدرک حداقل کارشناسی بوده و سن ایشان بایستی حتما بالای ۲۵ سال تمام باشد و برای آقایان ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت سربازی لازم است.

برای اخذ مجوز حتما متقاضی بایستی دارای حداقل ۳ سال سابقه کار مفید در یکی از آژانس های دارای مجوز بوده باشد و نامه رسمی به همراه لیست بیمه از آن آژانس داشته باشد. معمولا متقاضیانی که دارای مقاله در زمینه مسافرت و جهانگردی و ایرانگردی هستند در اولویت اخذ مجوز می باشند. ضمنا قبل از صدور مجوز، متقاضی جهت مصاحبه حضوری بایستی شرکت نموده و مورد تایید کارشناسان اداره میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد. در مورد تایید و یا رد شدن مصاحبه، موسسه آگاه هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

جز موارد فوق، شرایط دیگری نیز برای اخذ مجوز هواپیمایی و  گردشگری مورد نیاز هست که بصورت حضوری می توانید با کارشناس مربوطه ثبت آگاه در این رابطه صحبت کنید.

معمولا بین ۲ تا ۴ ماه فرایند صدور مجوز هواپیمایی و آژانس گردشگری بطول خواهد انجامید. هزینه اخذ مجوز هواپیمایی و آژانس گردشگری را با توجه به نوع بند الف، ب و یا پ بصورت تلفنی می توانید از مشاورین ما دریافت کنید.

موسسه آگاه ثبت با سابقه طولانی در زمینه اخذ مجوز هواپیمایی و مجوز بند الف، بند ب و پ میتواند راهنما و راهگشای شما عزیزان در این زمینه باشد.

با ما در تماس باشید: ۰۲۱۴۱۸۵۸

دیدگاه خود را بنویسید